Kurs Pilates dla jeźdźców — świadomy dosiad

Zapisz Się do Newslettera i Odkryj Rewolucję w Jeździectwie: Pilates dla Jeźdźców - świadomy dosiad

Witaj w miejscu, gdzie twoja pasja do jeździectwa spotyka się z nauką o ciele i umyśle. Nasz kurs „Pilates dla Jeźdźców” to innowacyjne podejście do treningu, które harmonijnie łączy techniki pilates z umiejętnościami jeździeckimi, otwierając przed Tobą drzwi do doskonałej równowagi, siły i elastyczności niezbędnych w siodle. Zapisz się do naszego newslettera, aby być na bieżąco z informacjami o kursie, który odmieni Twój sposób treningu i postrzeganie jazdy konnej.

Zapisz się do newslettera
Zapisz Się do Newslettera i Odkryj Rewolucję w Jeździectwie: Pilates dla Jeźdźców - świadomy dosiad
Co będzie zawierał kurs?

Co będzie zawierał kurs?

Kurs zawiera teorię w formie video oraz praktykę w formie video zestawów ćwiczeń pod konkretne problemy i całych treningów. Dodatkowo do kursu dołączone są karty pracy, na których uczestnicy mogą notować swoje postępy.

Dowiedz się więcej

Dla kogo?

Kurs „Pilates dla jeźdźców – świadomy dosiad” został stworzony z myślą o każdym, kto chce doskonalić swoje umiejętności jeździeckie na każdym poziomie zaawansowania. Jest idealny zarówno dla amatorów, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z jeździectwem, jak i dla doświadczonych jeźdźców, pragnących zgłębić techniki poprawy równowagi, siły i koordynacji niezbędnych do osiągnięcia płynności i precyzji w ruchach. Kurs ten jest również doskonałym wyborem dla trenerów jeździectwa, którzy chcą wzbogacić swoje metody nauczania o elementy pilates, zwiększając tym samym efektywność swoich treningów. Przez naukę kontroli nad własnym ciałem, uczestnicy kursu zyskują narzędzia do budowania lepszej komunikacji z koniem, co jest kluczowe dla bezpieczeństwa i sukcesu w jeździectwie.

Dla kogo?

Co będzie zawierał kurs?

MODUŁ I

Powitanie i wstęp do kursu. Zaczynamy przygodę od krótkiego wyjaśnienia podstaw anatomii i biomechaniki ludzkiego ciała. Od naszej sprawności w znacznym stopniu zależy efekt osiągany podczas jazdy konno. Wiedza i wskazówki przekazywane przez trenera podczas lekcji  są  niezbędne, jednak nasze ciało musi mieć fizycznie możliwość zastosować się do nich w siodle.

Zapewne wiesz, że prawidłowa postawa ciała ma duże znaczenie zarówno w kontekście zdrowia jak i efektywnej jazdy konnej. Nasza postawa ciała często odbiega od ideału, jednak możesz świadomie kształtować ją za pomocą odpowiednich nawyków oraz ćwiczeń. Aby rozpocząć pracę nad taką zmianą, musisz najpierw wiedzieć gdzie dokładnie leży problem.  W tym module omówiona zostanie prawidłowa postawa, najczęstsze odchylenia od normy oraz ich przyczyny. Dowiesz się także na co zwrócić uwagę w codziennym życiu oraz jakie nawyki wprowadzić aby jeszcze skuteczniej kształtować swój świadomy dosiad.

 

  1. Powitanie i cele kursu
  2. Przyczyny niewłaściwego dosiadu
  3. Kręgosłup – anatomia i biomechanika w pigułce
  4. Ocena postawy
  5. Właściwe nawyki
MODUŁ II: Miednica

Miednica to fundament naszej postawy. Jej ustawienie ma kluczowe znaczenie dla dosiadu jeździeckiego. Niewłaściwe ustawienie miednicy przekłada się na zaburzenia ustawienia i funkcjonowania innych części naszego ciała, zarówno powyżej jak i poniżej. To może prowadzić do różnego rodzaju przeciążeń i dolegliwości bólowych. Dążenie do zbudowania świadomości ciała, która umożliwi kontrolę nad ustawieniem miednicy, powinno być nadrzędnym celem każdego świadomego jeźdźca.

 

  1. Neutralna miednica
  2. Świadomość miednicy – piłka
MODUŁ III: Oddech

Oddech jest czynnością automatyczną, która odbywa się poza naszą świadomością. Czy zastanawiasz się czasem w jaki sposób oddychasz? Czy wiesz, że możesz świadomie kształtować swój wzorzec oddechowy? Czy wiesz, że niewłaściwy sposób oddychania może generować napięcia w Twoim ciele, które z kolei doskonale wyczuwa Twój wierzchowiec? W tym module dowiesz się jaki tor oddechowy jest najbardziej korzystny dla zdrowia oraz poznasz proste ćwiczenia oddechowe.

 

  1. Tor przeponowy – nauka
  2. Trening oddechowy
MODUŁ IV: Mięśnie głębokie tułowia

Mięśnie głębokie tułowia można nazwać motorem napędowym ciała oraz podporą dla kręgosłupa.  Podstawowe funkcje tej grupy mięśni to: stabilizacja kręgosłupa i miednicy, pomoc w utrzymaniu prawidłowej postawy, są kluczowe w zapobieganiu kontuzjom, zwłaszcza w dolnej części pleców. Umożliwiają efektywne przenoszenie siły między górną a dolną częścią ciała, ułatwiają wykonywanie wielu codziennych działań, takich jak podnoszenie, obracanie się czy utrzymywanie równowagi, są fundamentem dla siły i stabilności w wielu dyscyplinach sportowych.

 

Jak widzisz ta grupa pełni wiele bardzo ważnych funkcji w naszym ciele. W tym module dowiesz się jak aktywować oraz wzmacniać poszczególne części stabilizacji centralnej.

 

  1. Czym są i jaką pełnią rolę w życiu codziennym oraz podczas jazdy konnej
  2. Aktywacja dolnego brzucha
  3. Aktywacja centrum
MODUŁ V: Odcinek lędźwiowy

Kręgosłup lędźwiowy ze względu na dużą ruchomość jest mocno narażony na różne przeciążenia. Powodem dolegliwości w tym obszarze może być również ograniczona ruchomość lub całkowity jej brak w poszczególnych segmentach. Ból lędźwi to częsta przypadłość również wśród osób jeżdżących konno. W tej części przedstawię cenne informacje na temat funkcji kręgosłupa lędźwiowego oraz poznasz skuteczne ćwiczenia, które przyniosą ulgę przeciążonym lędźwiom.

 

  1. Rozluźnianie i rozciąganie lędźwi
  2. Ruchomość odcinka lędźwiowego
MODUŁ VI: Odcinek piersiowy

Zgarbiona postawa, zamknięta klatka, pochylona głowa to częsty obraz współczesnego człowieka. Pęd życia, pozycja siedząca, korzystanie z smartfonów to czynniki, które przyczyniają się do zamknięcia postawy i ograniczenia ruchomości kręgosłupa piersiowego. Co za tym idzie ? Najczęściej ból odczuwany w górnej części pleców i brzydka zaokrąglona sylwetka. Z taką postawą ciężko o prawidłowy dosiad oraz rozluźnienie w siodle. Ćwiczenia zawarte w tym module pomogą Ci uporać się z problemem górnej części ciała.

 

  1. Mobilizacja kręgosłupa piersiowego
  2. Otwieranie klatki piersiowej
MODUŁ VII: Odcinek szyjny

Kręgosłup szyjny przyjmuje na co dzień wiele wyzwań. Samo pochylenie głowy do smartfona powoduje obciążenie odcinka szyjnego równowartością kilkunastokilogramowego ciężaru. Właściwa ruchomość i ustawienie szyi jest kluczowym elementem zwieńczającym prawidłowo ustawiony kręgosłup. Poznaj kilka prostych ćwiczeń, które pozwolą utrzymać Tobie kręgosłup szyjny w zdrowiu.

 

  1. Ruchomość szyi – ćwiczenia
  2. Retrakcja głowy
MODUŁ VIII: Obręcz barkowa

W skład obręczy barkowej wchodzą łopatki oraz stawy barkowe. Aby zapanować nad ręką należy zapanować nad łopatką. Aby ustabilizować łopatkę najpierw należy upewnić się, że jest ona mobilna. Ten moduł przeprowadzi Cię po kolei przez proces zbudowania mobilności i stabilizacji obręczy kończyny górnej, co jest niezbędne do utrzymania prawidłowego, delikatnego kontaktu na wodzy.

 

  1. Mobilizacja łopatki
  2. Stabilizacja łopatki
  3. Ruchy w stawie ramiennym
  4. Ustawienie i działanie ręki
MODUŁ IX: Stopa

Stopa jako nasza podpora, zarówno w życiu codziennym jak i w strzemieniu podczas jazdy konnej, jest bardzo istotnym elementem całej układanki, a jednak często jest pomijana. Gdy nauczysz się dbać o swoje stopy, poczujesz również różnicę w siodle. Stabilne oparcie na strzemieniu to podstawa do stabilnego, rozluźnionego dosiadu.

 

  1. 3 punkty podparcia
  2. Mobilizacja stopy i stawu skokowego
MODUŁ X: Biodra

Biodro to staw życia. Jeżeli w jakimś zakresie jest zablokowane, to problem przekłada się na inne części ciała. Siedzący tryb życia niestety pogłębia problemy z ruchomością i funkcjonowaniem naszych bioder, dlatego tak ważne jest włączenie regularnych ćwiczeń do swojej praktyki. Z tej części dowiesz się o zależnościach między biodrami a odcinkiem lędźwiowym oraz nauczysz się jak dbać o zdrowie tych stawów.

 

  1. Otwieranie bioder
  2. Mobilizacja bioder
MODUŁ XI: Tylna taśma

Taśma tylna przebiega po tylnej stronie naszego ciała. Jeżeli w skłonie na prostych kolanach nie możesz swobodnie oprzeć dłoni o podłogę, to już wiesz, że masz problem z jej elastycznością. Częsta pozycja siedząca nie tylko powoduje przykurczenie taśmy tylnej ale również osłabienie siły mięśni, które zlokalizowane są wzdłuż jej przebiegu. Pracuj nad elastycznością oraz siłą struktur po tylnej stronie ciała, aby zachować odpowiedni balans, który przełoży się również na Twój dosiad.

 

  1. Aktywacja grupy tylnych ud
  2. Rozciąganie taśmy tylnej
MODUŁ XII: Pośladek
  1. Aktywacja pośladka na stojąco
  2. Wzmacnianie pośladkowego średniego
  3. Rozciąganie pośladka + gruszkowatego
MODUŁ XIII: Treningi

W pracy z ciałem najważniejsza jest regularność. Praca nad poszczególnymi elementami, które wymagają szczególnej uwagi to dobry początek. Aby pójść dalej trzeba pracować całościowo łącząc ćwiczenia w cały funkcjonalny trening. W tym module zawarte zostały różnego rodzaju treningi stworzone specjalnie dla jeźdźców, oparte na metodzie pilates.  Zaplanuj regularną praktykę, która stanie się Twoją rutyną.

 

  1. Pilates dla jeźdźców – poziom 1
  2. Pilates dla jeźdźców – poziom 1+
  3. Mobilizacje
  4. Rozruch poranny
MODUŁ XIV: Q&A

Q&A – Moduł udziela odpowiedzi na pytania dotyczące rozplanowania ćwiczeń i treningów oraz budowania nawyków i rutyny, które mają pomóc w podniesieniu poziomu jeździeckiego. Zawarte w nim lekcje są idealnym uzupełnieniem poprzednich modułów i pozwalają usystematyzować zdobytą wiedzę.

 

  1. Plan treningowy – kiedy i jak ćwiczyć?
  2. Wprowadzanie nowych nawyków, budowanie rutyny

O mnie

Natalia Höft – mgr fizjoterapii, trenerka pilates, instruktor jazdy konnej. Pomaga pacjentom w różnego rodzaju dolegliwościach od ponad 8 lat, pracując głównie z pacjentami z problemami neurologicznymi, ortopedycznymi oraz ze sportowcami. Na przestrzeni ostatnich 5 lat zbierała również wiedzę i doświadczenie z zakresu metody pilates zarówno we własnej praktyce jak i nauczaniu podopiecznych. Prowadzi zajęcia indywidualne oraz grupowe na macie, oraz na profesjonalnych sprzętach do pilatesu. Wypracowała skuteczne techniki przywracania zdrowia i sprawności łącząc wiedzę i doświadczenie z zakresu fizjoterapii z metodą Pilates. Stworzyła własne profesjonalne Studio Fizjoterapii i Pilatesu, w którym pomaga pacjentom dbać o zdrowie i sprawność. Od najmłodszych lat związana z końmi i jeździectwem. Aktualnie czynna zawodniczka dyscypliny skoków przez przeszkody na poziomie klasy N, w których startuje na swoim ukochanym koniu.

O mnie

Korzyści

Wzmacnia Ciało
Wzmacnia Ciało

Popraw siłę i elastyczność mięśni kluczowych dla jeźdźców, minimalizując ryzyko kontuzji.

Poprawia Równowagę
Poprawia Równowagę

Odkryj, jak stabilność rdzenia i płynność ruchów mogą przekształcić Twoje doświadczenie w siodle.

Zwiększa Świadomość Ciała
Zwiększa Świadomość Ciała

Naucz się, jak świadome sterowanie własnym ciałem wpływa na komunikację z koniem, umożliwiając osiągnięcie harmonii i lepszych wyników.

Relaksuje i Regeneruje
Relaksuje i Regeneruje

Dowiedz się, jak techniki oddechowe i relaksacyjne mogą pomóc w odbudowie po treningu i stresie związanym z zawodami.

Najczęściej zadawane pytania

Pytanie 1

Odpowiedź 1

Pytanie 2

Odpowiedź 2

Pytanie 3

Odpowiedź 3

Pytanie 4

Odpowiedź 4

Opinie kursantów

Asia K. Kursantka

Od wielu lat jeżdżę konno i zawsze miałam problem, żeby dobrze usiąść w siodło i oprzeć się na strzemionach. Po tym jak dowiedziałam się gdzie leży problem w moim ciele i rozpoczęciu odpowiednich ćwiczeń, w końcu mogę usiąść głęboko w siodle, noga leży spokojnie przy boku konia, a moje pięty sięgają do dołu. To niesamowite jak praca wykonywana poza siodłem wpłynęła na poprawę mojego dosiadu i zgrania z koniem.

Zapraszamy do FitLife Studio.
Zapraszamy do FitLife Studio.

To najlepszy moment na to, że poprawić jakość swojego życia. Zrób pierwszy krok właśnie teraz – umów się na wizytę u fizjoterapeuty lub na trening medyczny pilates. Czekamy na Ciebie w FitLife Studio!

Umów wizytę